پایان نامه کاهش ضایعات کارخانه شهاب خودرو

— مشخصات پایان نامه کاهش ضایعات کارخانه شهاب خودرو :

عنوان پایان نامه : کاهش ضایعات کارخانه شهاب خودرو برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی سیستم ها

– دارای 5 فصل و دو فهرست مجرا ( فهرست عمومی و فهرست نمودار ها )

تعداد صفحات : 148

–  فرمت فایل    :   این پایان نامه با فرمت پی دی اف (PDF) میباشد .

 کاهش ضایعات کارخانه شهاب خودرو برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی سیستم هاچکیده: در کشورهای در حال توسعه به لحاظ عدم تکنولوژی پیشرفته و مسائل مختلف مانند محاصره اقتصادی، فقدان تکنولوژی مناسب، فقر اقتصادی، فقدان فرهنگ کاری، کاستی های آموزشی و کارآموزی، ناتوانی مدیریت، عدم برنامه ریزی، ضایعات به طور چشمگیری در همه زمینه ها وجود دارد. معمولاً کمتر چاره و راه حل های قابل ملاحظه برای جلوگیری و کاهش ضایعات ارائه می شود، به ویژه اگر فراوانی ارزی از منابع طبیعی هم فراهم باشد. ایران نیز از این مقوله مستثنی نیست و همزمان با توسعه روزافزون و همه جانبه، ضرورت پرداختن به این مهم امری ضروری است. ضایعات منحصر به بخش و حیطه خاصی نمی شود، بلکه در همه زمینه ها نظیر کشاورزی، دامپروری، صنعت، بهداشت و انرژی موضوعیت دارد. ضایعات در بخش صنایع نمود بیشتری نسبت به سایر بخش ها دارد و به دلیل گستردگی و تنوع صنعت امکان بررسی همه آن ها مقدور نیست.

لذا تحقیق حاضر بر آن است که به بررسی ضایعات یکی از کارخانه های صنعتی تولید کننده اتوبوس (شهاب خودرو) بپردازد. در این رساله علاوه بر مطالب مطروحه برای مواد بررسی شده، روش مناسب برای محاسبه ضایعات ارائه می شود. این نکته از دستاوردهای در خور توجه تحقیق حاضر است. آنچه که در فصول مختلف این تحقیق خواهد آمد به شرح زیر است:

در فصل دوم به بیان تاریخچه شرکت، جایگاه آن در صنعت خودروسازی کشور و محصولات آن می پردازد. همچنین با بیان نظرهای کارکنان و مدیران و دسته بندی انواع ضایعات کارخانه و محدودیت ها و فرض های اولیه تحقیق، سعی در تشریح و تبیین مسئله می شود.

در فصل سوم ، ابتدا به معرفی چند روش بهبود وضعیت مانند: QC، TQM، کایزن، مطالعات بهره وری و کاهش ضایعات پرداخته می شود. سپس به دو روش شناسایی ضایعات در کارخانه شهاب خودرو اشاره می شود.

در فصل چهارم، به خاطر فقدان داده های در دسترس، اوزان کلیه ورقهای آهن و آلومینیم و پروفیل آهن مصرفی که برای تولید اتوبوس، مصرف شده است، محاسبه می شود. همچنین نحوه محاسبه وزن قطعاتی که از سه ماده اولیه فوق در اتوبوسها به کار می رود پرداخته می شود. بالاخره در فصل نهایی نیز خلاصه مطالب ارائه شده در تحقیق بیان می گردد.

در فصل پنجم ، به بیان نتیجه و پیشنهادات و … پرداخته می شود .

» چطور این مجموعه پایان نامه کاهش ضایعات کارخانه شهاب خودرو دانلود و مطالعه کنم ؟

+ خلاصه مراحل خرید »» بعد از کلیک بر خرید و دانلود فوری این مجموعه ، به سبد خرید انتقال داده می شوید ، پس از وارد کردن نام و ایمیل ، بر روی دکمه پرداخت و تکمیل خرید کلیک کنید ، سپس به درگاه بانک برای پرداخت منتقل میشوید .بلافاصله بعد از پرداخت اینترنتی و موفق ، لینک دانلود فوراً به شما نمایش داده میشود و درصورتی که ایمیل خودتان را درست وارد کرده باشید ، یک نسخه از لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده خواهد شد.

قیمت این محصول 79000 تومان میباشد
پرداخت توسط همه کارت های عضو شبکه شتاب