مقاله آینده‌ پژوهی‌ به‌ عنوان‌ دانشی‌ کاربردی

آینده پژوهی مشتمل بر مجموعهٔ تلاش‌هایی است که با واکاوی منابع، الگوها، و عوامل تغییر یا ثبات، به تجسّم آینده‌های بالقوّه و برنامه ریزی برای آنها می‌پردازد. آینده‌پژوهی بازتاب دهنده چگونگی زایش واقعیّت «فردا» از دل تغییر (یا ثبات) «امروز»، بیان شده است.

آینده‌پژوهی برابر عبارت لاتین «Futures Study» است. واژهٔ جمع Futures به این دلیل استفاده شده‌است که با بهره‌گیری از طیف وسیعی از روشها و بجای تصوّر «تنها یک آینده»، به گمانه زنی‌های نظام مند و خردورزانه، در مورد نه تنها«یک آینده» بلکه «چندین آیندهٔ متصوّر» مبادرت می‌شود.

مقاله آینده‌پژوهی‌ به‌عنوان‌ دانشی‌ کاربردی

دانلود مقاله با موضوع آینده پژوهیچکیده مقاله:همان گونه که‌ اندکی بعد توضیح‌ خواهم‌ داد،نسبت‌ “آینده‌پژوهی‌” با دانشگاههای‌ معاصر و تصمیم‌سازی‌ اجتماعی‌ مانند‌ نسبت‌ “علم‌” با دانشگاهها و تصمیم‌سازی‌ اجتماعی‌ در اواخر قرون‌ وسطا است.این‌ دلیل، حتی‌ از مشهورترین‌ و موفق‌ترین‌ دانشگاهیان، سیاستمداران‌ و صاحبان کسب و کار انتظاری ندارم‌ که‌ آینده‌پژوهی‌ را جدی‌ بگیرند(و به این ترتیب آنها و سازمانهایشان‌ را یاریی‌ کنم‌ تا در ارتباط با آینده‌ امیدوارانه تر بیندیشند و اقدام کنند)؛ چه بسا بهتر از کوپرنیک‌ که از قدرتمندان‌ معاصر‌ خود انتظار نداشت‌ که‌ بپذیرند زمین‌ کانون جهان نیست‌.زیرا آینده‌پژوهی‌ مانند دیگر رشته‌های‌ دانشگاهی نیست،بلکه رشته‌ای‌ است‌ که‌ پیوسته‌ مورد کج فهمی و سوء کاربرد‌ قرار داشته است.

سرفصل های مقاله آینده‌ پژوهی‌ به‌ عنوان‌ دانشی‌ کاربردی 

– آینده‌پژوهی‌ و نسبت‌ آن‌ با تصمیم‌گیری‌ مدرن‌ دانشگاهی‌

– آینده‌پژوهی‌ چیست‌؟

-رویدادها

-روندها و مسائل‌ نوظهور

-اقدامها و تصویر

-آینده‌پژوهی‌، جبرگرایی‌، گسیختگی‌

-ویژگیهای‌ یک‌ آینده‌پژوه‌

-آینده‌ آموزش‌ عالی‌

-آینده‌پژوهی‌ باید سودمند باشد

-آینده‌پژوهی‌ هم‌ “محلی‌” است‌ و هم‌ “جهانی‌”

-منابع و مآخذ

 

موضوعات مقاله : آینده پژوهی، آینده نگری، آینده نگاری و…

صفحات : متن فارسی مقاله  آینده‌ پژوهی‌ به‌ عنوان‌ دانشی‌ کاربردی در 20 صفحه  فرمت ورد (Word)  قابل دانلود و خریداری است.

» چطور این مجموعه مقاله آینده‌ پژوهی‌ به‌ عنوان‌ دانشی‌ کاربردی دانلود و مطالعه کنم ؟

+ خلاصه مراحل خرید »» بعد از وارد کردن مشخصات که شامل ایمیل [ اختیاری ] و شماره موبایل [ صرفاً جهت تسهیل پشتیبانی بوده و ضروری ] است ، بر روی دکمه خرید و دانلود این مجموعه کلیک کنید ، سپس به درگاه بانک برای پرداخت منتقل میشوید .بلافاصله بعد از پرداخت اینترنتی و موفق قیمت مجموعه و نمونه سوالات ، لینک دانلود مقاله آینده‌ پژوهی‌ به‌ عنوان‌ دانشی‌ کاربردی به شما نمایش داده میشود و درصورتی که ایمیل را نیز وارد کرده باشید ، یک نسخه از لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده خواهد شد.
قیمت این محصول 9500 تومان میباشد
» پرداخت و خرید شما به منزله مطالعه کامل توضیحات و آگهی کامل از محتویات بسته و قبول قوانین سایت می باشد پرداخت توسط همه کارت های عضو شبکه شتاب